Motoškola

Intenzivní výcvik na uzavřené ploše pod vedením profesionálních motoinstruktorů.

Základy na motorce

Dostaneme do tebe základní návyky. Proto začneme na uzavřeném cvičišti a do práce tě dostanou motoinstuktoři, specialisté na bezpečné a efektivní ovládání motorky. Jsme zodpovědní a nebudeme riskovat tvoje zdraví, takže dokud ovládání motorky přiměřeně nezvládněš, budeme trénovat na cvičišti. Nepustímě tě do provozu, dokud si nebudeme jistí, že víš, co děláš.

Instruktor motoškoly Lukáš Kobera Dvě třetiny českých motorkářů neumí správně zatáčet a brzdit, a co hůř, ani nechápou fyziku nouzového zatáčení. V autoškolách se nenaučí správný prstklad na řidítkách a páčkách, protože učitelům autoškol je to prostě jedno. Nebo to sami nevědí.

Příprava na zkoušku

Připravíme tě na povinné úkony zkoušky na cvičišti. Víme přesně co se zkouší a ukážeme ti jak na to. Předchozí zkušenosti s řízením motorky ti můžou pomoci, ale ani když je nemáš, nic se neděje. Bezpečné a technicky správné zvládnutí motocvičiště trvá v naší motoškole průměrně 6-8 hodin výcviku.

Vedení motocyklu, parkování


Odtlačíš motorku ke garáži z kuželů, pak do ní zacouváš a motorku opřeš o stojan. Nic složitého, jen si dávej pozor na to, aby se ti motorka nikdy neodklonila od těla, pak už ji nemusíš udržet.

Jízda krokem, stop&go


Že je těžké jet na motorkce rychle? Kdepak. Těžké je jet pomalu. Důležité jsou klidné ruce, fixace pohledu do dálky, správná práce s plynem, spojkou a zadní brzdou. Zvládneš jet 12 metrů krokem v přímém směru v úzké stopě, a pak znovu totéž ale ještě v tom 4x zastavit pokaždé na jinou nohu.

Zatáčka U, figura 8


Držet otáčky, pracovat s prokluzem spojky, můžeš si pohrát se zadní brzdou, ale hlavně musíš správně vést pohled (jasně, motorku řídí hlava), držet rychlost a pracovat se změnami těžiště svého těla. Tady neplatí, že čím pomaleji, tím lépe, motorka na pádové rychlosti osmičkou neprojede. Navíc si musíš převrátit reakce. Když ucítíš, že se motorce už chce spadnout, nesmíš brzdit, musíš zrychlit!

Slalomy


To je klasika. Prostě slalomy, jeden pomalý v rychlosti chůze, a jeden rychlý. Hlavně, když se něco nedaří, nesahej na brzdu. Brzda není řešení.

Přímé brzdění


Na tom si dost zakládáme. Kdo neumí brzdit, nechť raději jezdí autobusem, dožije se vyššího věku. V tréninku budeme brzdit z 50 km/h. Na přesnost ze 17 metrů, a panické brzdění z 12 metrů. Na poprvé je to docela fofr a chce to koordinaci brzdy na předku, na zadku, pohledu a těžiště těla. Není jako v autě, kde stačí na to dupnout a ono to nějak zastaví.

vyhýbací manévr


Když to neubrzdíš, tak se tomu musíš vyhnout. Dozvíš se, co je to kontra řidítky. V Česku je to stále tajemství, které neznají ani instruktoři v autoškolách. Takže, kam zatočí motorka, když za jízdy vezmeš za řidítka a pohneš s nimi doprava? Taky doprava? Ani omylem. Pojede doleva a to zatraceně rychle. Proto se tomu říká kontra a zachraňuje to životy. Uvidíš. Vyzkoušíš. Pochopíš.

Video

Sorry, your browser does not support inline SVG.
  • online

    do autoškoly
  • trénink ovládání
    motorky
    na        / i
  • výcvik
    v        u
    s instruktorem
  • každý týden
    termíny
    na